Apple marka iPhone ve iPad cihazlarda IOS 14 ve sonrasında yapılan güncellemelerde yaşanan Apple kaynaklı Wi-Fi sorunlarının çözümü için aşağıdaki adımlar denenebilir:
1. Cihazı Yeniden Başlat
Bazen iPhone veya iPad'in basit bir şekilde yeniden başlatılması bağlantı sorunlarını çözebilir. İPhone 11, XS, XR, X, 8 ve iPad Pro gibi daha yeni iPhone ve iPad modellerinde, Sesi Aç/Sesi Kıs düğmesine basın, ardından aygıt bir Apple logosuyla yeniden başlayana kadar yan Güç düğmesini basılı tutun.
Tıklanabilir Ana Ekran düğmelerine sahip daha eski iPhone ve iPad modellerinde, Apple logosunu görene kadar Ana Sayfa düğmesini ve Güç düğmesini aynı anda basılı tutmak, cihazı yeniden başlatmaya zorlar.İPhone 7 ve 7 Plus için, cihaz yeniden başlayana kadar Sesi kısma düğmesini ve Güç düğmesini basılı tutun.
2. Wi-Fi Ağını Unutun, AirPlane Modunu Değiştirin ve Yeniden Katılın
- Ayarlar uygulamasını açın, ardından "Wi-Fi" ye gidin
- Bağlandığınız kablosuz ağı bulun, ardından ağ adının yanındaki "I" düğmesine dokunun.
- "Bu Ağı Unut" a dokunun.
- Ayarlar'dan çıkın.
- Kontrol Merkezi'ni aşağı çekip AirPlane simgesine dokunarak (veya Ayarlar'dan etkinleştirerek) AirPlane Modunu açın, birkaç saniye açık bırakın ve ardından AirPlane modunu tekrar kapatın.
- Ayarlar uygulamasına dönün ve "Wi-Fi" ye geri dönün.
- Daha önce bağlandığınız kablosuz ağa yeniden katılın.
3. Ağ Ayarları Sıfırlama
Ağ sorunları için yaygın bir çözüm, cihazdaki ağ ayarlarını sıfırlamaktır. Bunun dezavantajı kaydedilmiş wi-fi ağ şifrelerini ve ağ ayarlarındaki diğer özelleştirmeleri kaybetmesidir. Bu nedenle gerekirse bu bilgileri yeniden girmeye hazır olun:
- "Ayarlar" a, ardından "Genel" e ve "Hakkında" ya gidin.
- "Sıfırla" ya gidin, ardından "Ağ Ayarlarını Sıfırla" yı seçin.
- Ağ ayarlarını sıfırlamayı onaylayın.
4. Özel MAC Adresini Devre Dışı Bırak
Wi-fi sorunları yalnızca iOS 14 veya iPadOS 14'e güncelledikten sonra belirli bir ağda oluyorsa, wi-fi ağlarına katılırken MAC adreslerini rastgele hale getiren Özel Adres özelliğini devre dışı bırakmayı da deneyebilirsiniz.
- Ayarlar uygulamasını açın, ardından "Wi-Fi" ye gidin.
- Bağlandığınız ağı bulun ve ardından ağ adının yanındaki "I" düğmesine dokunun.
- Özel Adresli anahtarı KAPALI konumuna getirin.
5. VPN'i Silin veya Devre Dışı Bırakın, VPN'yi Yeniden Yükleyin
VPN kullanıcısıysanız ve wi-fi sorunları yaşıyorsanız, bazen bu VPN'i devre dışı bırakmak, silmek ve yeniden yüklemek sorunu çözebilir.
Bir VPN'yi devre dışı bırakmak için, Ayarlar> VPN'e gidin> anahtarı KAPALI duruma getirin.
Bu tek başına bazı kullanıcılar için işe yarayabilir. Varsa VPN uygulamasını App Store'dan güncellediğinizden emin olun veya VPN ile ilgili yapılandırma sorunları olabileceğinden ek sorun giderme adımlarını bulmak için VPN'inizin çalıştırıldığı kişiyle iletişime geçin.
Bir VPN'i silmek için Ayarlar> Genel> VPN'e gidin> VPN'nin yanındaki (i) düğmesine dokunun, ardından "Sil" seçeneğine dokunun ve onaylayın.
Bir VPN'i silerseniz, artık kullanılamayacaktır, bu nedenle ilgili VPN uygulamasını yeniden yükleyerek veya manuel olarak yapılandırılmış bir VPN'niz varsa yeniden yapılandırarak bir VPN eklemeniz gerekir.